"מפלגה של יוצאי עדות ערב", 'ישראל ביתנו' שוב מעוררת סערה

אבי יעקב No Comments on "מפלגה של יוצאי עדות ערב", 'ישראל ביתנו' שוב מעוררת סערה

מפלגתו של אביגדור ליברמן שוב באמירה גזענית: בעיתון בשפה הרוסית שחולק בימים האחרונים נכתב בפרסום של המפלגה כי "הליכוד היא מפלגה סקטוריאלית של יוצאי עדות ערב" | נתניהו הגיב: "אין מקום לשיח המפלג והמסית של ליברמן"

אביגדור ליברמן צילום: Olivier Fitoussi/Flash90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

מפלגת "ישראל ביתנו" בראשות אביגדור ליברמן שידוע באמירותיו הבעייתיות, ממשיכה בקו הגזעני והמסית, ובפרסום רשמי של ישראל ביתנו בעיתון בשפה הרוסית נכתב כי: "הליכוד היא מפלגה סקטוריאלית של יוצאי עדות ערב", וכי ראשיה לא עונים ״לקודים התרבותיים והפסיכולוגיים של עדות אלה״.

״לאחר הפריימריס האחרונים הליכוד ביצרה את עצמה כעוד מפלגה סקטוריאלית של יוצאי מדינות ערב. הבעיה היא שלא רוב המנהיגים של הליכוד הם מאותו מוצא אלא שהם בעלי קודים תרבותיים ופסיכולוגיים שאופייניים לעדות האלה״ נכתב בעיתון.

הפרסום הגזעני

ב'ישראל ביתנו' התנערו מהאמירה המבישה והגיבו ל'חדשות 12' שחשפו את הפרסום כי "מדובר באמירה חמורה מאוד שאינה מקובלת ואינה על דעת מפלגת ישראל ביתנו ולכן ברגע שנודע לנו הדבר, הוחלט להפסיק את ההתקשרות עם כותב המאמר".

יו"ר הליכוד בנימין נתניהו הגיב להתבטאות הגזענית של ישראל ביתנו וכתב: "אני מגנה בתוקף את ההתבטאות הגזענית של ליברמן נגד מצביעי הליכוד. בפרסום רשמי של ״ישראל ביתנו״ ליברמן אומר שהליכוד היא ״מפלגה של יוצאי ערב״.

"אני גאה בכך שתנועת הליכוד מייצגת את כל אזרחי ישראל – מזרחיים ואשכנזים, ערבים ויהודים, חילונים ודתיים ואני גאה בכל יוצאי מדינות ערב חברי הליכוד. בישראל של 2022 אין מקום לשיח המפלג והמסית של ליברמן. התשובה שלנו לגזענות של ליברמן תגיע בקלפי" הוסיף נתניהו.

 



0 תגובות